Błąd P0420 Ford
Dzisiaj o nieco mniej wesołym temacie Błąd P0420 Ford co go powoduje? czym jest? czy to powód do zmartwień? co robić? a wiec o tym przekonacie się poniższy materiale.
Chwila teorii:
Błąd P0420 to błąd, który podczas swojej aktywacji powoduje w następstwie zapalenie CHECK ENGINE. Kontrolkę, która nie zawsze zwiastuje problemy oraz wydatki. Zwiastuje ona natomiast na pewno konieczność sprawdzenia, który z modułów podaje sygnał i co konkrente jest powodem. Błąd ten, występuje najczęściej w jednostce napędowej 2.0 DURATEC HE i na jej przykładzie opiszę poniższe instrukcje
Jak to zrobić? Najlepiej za pośrednictwem kabla diagnostycznego do złącza OBD. O tym, jaki kabel oraz interfejs wybrać, pisałem już w osobnym artykule: https://mondeomk4.pl/poradniki/jaki-kabel-diagnostyczny-do-mondeo-mk4/. W związku z tym jeżeli mamy już kabel i sprawdziliśmy błąd, który okazał się P0420 to dobrze trafiłeś!
A więc:
Błąd P0420 Ford jest najczęściej powodowany nieprawidłową pracą katalizatora lub sondy lambda. Spokojnie, to nie oznacza, że musimy go lub ją od razu wymieniać. Podstawowe pytanie: Czy posiadamy LPG?
- Tak: najczęściej bez wątpienia błąd katalizatora przy instalacji LPG wynika ze zbyt ubogiej lub bogatej mieszanki w związku z tym obie skrajności nie są zdrowe dla naszego silnika ani portfela. W takiej stacji najlepiej będzie udać się do naszego gazownika lub zakładu w którym zakładaliśmy instalację LPG. Mechanik sprawdzi wtedy czy dawka paliwa jest odpowiednia, i jeśli nie to odpowiednio ją dostroi.
- Nie: choć mogłoby się wydawać, że taki błąd bez instalacji LPG to większy problem. Ale nie zawsze. Bardzo często zła jakość paliwa może negatywnie wpłynąć na jednostkę napędową, w związku z tym pojawi się błąd spalania spalin. W przeciwieństwie do LPG, diagnoza jest trudniejsza i kosztowniejsza, albowiem tutaj warto odwiedzić swojego mechanika, a także „spróbować” paliwa z kilku różnych źródeł. Pamiętajcie, że taki proces nie jest szybki. Nawet jeśli zatankujemy paliwo na innej stacji, to żeby dotarło ono w całości do układu spalania, musi wypalić się jeszcze starszy surowiec.
Podsumowując: Check engine i idący za nim błąd P0420 to nic strasznego! Pamiętajcie jednak, że nie należy go bagatelizować, zwłaszcza jeśli po jego skasowaniu, problem wraca.
Obserwujcie swój silnik, jego pracę, spalanie a także moc. Koniecznie odwiedźcie mechanika lub gazownika. Tylko w wyjątkowych przypadkach taki błąd prowadzi do większych kosztów, zazwyczaj jest to kwestia mieszanki lub jakości tankowanego paliwa.
+ There are no comments
Add yours